1. Meie kontseptsiooni eesmärk on üle minna absoluutselt uuele elukorraldus tasemele, mis puudutab palju erinevaid valdkondi. Erilist tähtsust omab siinjuures muutuste tegemise järjekord. Ei saa hüpata üle valdkonnast, kui eelnev valdkond on turul lahendamata ja rahuldamata.
Peamine motivaator kokkupandavate betoonelement minimajade kontseptsiooni arendamisel oli igast üksikust inviviidist hoolimine, luues kliendile vara, mille kasutamisel saab klient kindel olla toote pikaealisuses, oleks vajadusel multifunktsionnalselt kasutatav, kliendil on toote kasutamise ajal turvatunne;
Oleks hinna poolest igaühele reaalselt omandatav. Ja mitte ainult! Meie toode peab võimaldama toote omajale pöörama selle oma kasuks ja vajadusel kasutada seda sissetuleku allikana. Täpselt nagu auto ostu puhul. Auto kasutamise võimalus on nii mugavuse aspekt, kuid samas võib mõjutada ka sissetuleku allikaid.
Auto kasutamise saab pöörata ka sissetulekuks igal tasandil. Ehitise arendamisel arvestasime mitte ainult toote enese hinna kujunemisega, vaid ka väljaminekutega, mis möödapääsmatult kaasnevad ehitise kasutusele võtuga. Olulist rolli omavad nii seaduslikkus.
Üks seaduslikkuse punkt oli, kuhu saab nimetatud ehitist paigaldada. Ilmselgelt tuli sellse osas lahendada küsimus, mis tüüpi ehitisega tegemist on. Kas tegemist on väikeehitisega või ajutise ehitisega või alalise ehitisega. Sellest sõltus kuhu meie betoonelement minimaja püstitada võib
Siinkohal oli vaja otsustada, millise aluspinna me suudame minimajale realiseerida. Aluspind aga võrdub vundament. Alaliselt maa sisse tehtav vundament pidi meie kontseptsioonist välja jääma,kuid tagada oli siiski vaja püsiv ja tugev aluspind.
Pühendusime aluspinna väljaarendamisele kõige olulisemad ressursid. Lahenduse leidsime vastavalt, et betoonist minimaja kandepind on vundamendi eest.
1.2 Tegime erinevaid katseid. Meie üks eeliseks oli võimalus kasutada talvist aega, kui maa oli külmumisest ja jääst ebatasane. Arvestasime, et pooleteise kuu pärast hakkab sulama ja kasutasime pinnaks ebatasaselt jääga kattunud ja jäätunud murupinda.
Panime sellele pinnale lihtsalt euroalused, mille peale maja aluse metallraam lahenduse, kinnitasime omavahel ja asetasime sisse betoonplokid, mis omakorda kinnitusid poltidega raami külge. Nii sai paika justkui “vundament”.
1.3 Kinnitasime spetsiaalsete kinnitusvahenditega esimese tiiru betoonelemente ning betoonelement minimaja sai oma esimese surmkindla fikseeringu (vt pildigalerii). Hiljem, kui selgus, et ootused vastasid oodatule, oli sellest vähe.
1.4 Pidime hakkama maja teisaldama, mille jaoks oli vaja kogu 11 tonnist maja tõsta meetri kõrgusele. Kõige parem lahendus oli tõsta maja tungraudadega, mille tõttu maja läks pidevalt kreeni kord ühele poole kord teisele.
1.5 Transportimiseks kasutasime platvorm rekka haagist. Kõigepealt sõitis rekka risti alla. Arvestades, et maja standartpikkus on 6 meetrit aga haagise laius on 2,5 meetrit ning haagis aeti alla risti maja keskele, nii et mõlemast haagise poolest oli üle 1,75 m. Selliste survete tekkimisega toimis kõik nagu on kindlale tugevale minimajale vajalik. Youtube video.
1.6 Transportides teise kohta, paigaldasime minimaja fibo plokkidele 70 cm maapinnast selliselt, et plokid on / olid ainult perimeetril selliselt, et vajuks läbi ainult keskkoht. Muidugi ka keskkohast tuleb betoonist minimaja toestada, kuid ka sellisel puhul töötab maja kandev pind piisavalt hästi. Sellele lahendusele mängib olulist rolli jäigad seinad, mis ei lase maja kandval alusel isegi mitte painduda (vt pildigalerii)
2. Oluline hetk oli hinna kujunemise küsimus. Nagu ka autoostu puhul, saab klient kalkuleerida, kas selle ost on emale kui mugavuse allikas või kui sissetuleku allikas. Meie erinevus autoostust seisneb toodete realistlikust kasutuse east …..